søndag 31. januar 2010

Fjellvåk på besøk

Tenkte jeg måtte vise noen vanlige bilder (og ikke bare autofokusbilder) fra min dag i kamuflasje på jæren forrige helg. Det er en dårlig vinter for rovfuglfoto i Rogaland med færre fugler enn vanlig på åte. Dette kan jo skyldes kulden og at de har lettere for å finne bytte blant alle de kalde og sultne der ute. Det kan jo også skyldes at det var en dårlig gnagersesong i fjor, hvem vet. Uansett, denne fjellvåken stakk innom en kort tur og gjorde at dagen ikke var helt forgjeves.

T: Canon 1D mkIV, 300mm f2.8@3.2, 1/2500s, 1000 iso.




2 kommentarer:

  1. Flotte bilder av fjellåken i innflygingsfasen dette..
    Kulden er nok sikkert hoved årsaken til at det er mindre rovfugler på åte i år tipper jeg..
    Nok av selvdøde dyr som gjør at rovfuglene finner nok av mat andre plasser...

    mvh Ole Arne

    SvarSlett
  2. takk for det Ole Arne! Det har jo vært massedød av rugder på jæren og jeg har selv sett et par døde svaner så ja, rovfuglene har ikke trengt å sulte i hjel i den siste tiden. Men det har jo vært i overkant kaldt for rovfuglene også så jeg vet ikke om de har vært helt fornøyd likevel :))

    SvarSlett