tirsdag 25. januar 2011

Siv og Mullaen


Jeg er fortsatt i skrivemodus fremfor feltmodus for tiden, men fant noen bilder fra en litt spesiell situasjon jeg opplevde vinteren for to år siden som jeg tenkte jeg skulle dele med eventuelle blogglesere. På åte på jæren satt en hønsehauk og koste seg med en høne. Halvveis inne i måltidet kom det en ubuden gjest som også hadde lyst på noe godt. Nei det var ikke en annen rovfugl, men en gråhegre! Første gang hegren nærmet seg ble den jaget av hauken, men andre gang fikk hauken mer motstand i form av en hegre som slo ut vingene og viftet faretruende med sin påmonterte bajonett. Ikke lenge etter så satt disse to sultne middagsgjestene side ved side og spiste i minst ti minutter(!). Det føltes litt som om Mulla Krekar og Siv Jensen skulle dele på en burger sammen for å ha noe menneskelig å sammenlikne med! (klikk på bildene for større versjon).


4 kommentarer:

  1. Passe absurd...! Dette trode jeg virkelig ikke var mulig.

    Høne er ellers ikke det mest sexy åtet, men når situasjonen først er så corny passer det ganske bra.

    SvarSlett
  2. Spesiell situasjon - og fine bilder. Det kan skje mye overraskende på en foringsplass og dte er artig når en får noe av det festet til brikken.

    SvarSlett
  3. Vel, hegre er en rovfugl. Har sett bilder av en hegre som drukner en kaninunge før den ble spist.

    SvarSlett
  4. Flotte og spesielle bilder etter min mening. Likte dem godt. Hilsen Knut

    SvarSlett