mandag 21. mars 2011

Ny bok! Flyktige Motiver - kunsten å fotografere fugler


Da er det endelig tid for lansering av siste års strabaser: en ekte lærebok spesielt dedikert fotografering av fugler!

Sammen med den profesjonelle fugleguiden og fotografen Terje Kolaas har vi altså laget et nokså unikt produkt i norsk (nordisk?) sammenheng. Med over 300 sider spekket med all tenkelige tips for alle som liker å fotografere fugler, er boken forsøkt å være så komplett som mulig. Det blir kapitler om alt fra det mest grunnleggende til avanserte felttips til redigering, presentasjon og salg. Vi har jobbet meget hardt med å få boken så god som mulig og vi håper virkelig at den vil bli et nyttig verktøy for de som leser den.

Boken er tenkt å henvende seg til et bredt spekter av fotografer fra nybegynneren til den avanserte entusiast/semiprofesjonelle. Vi er sikre på at de fleste vil finne ting i boken av god nytte.

Boken heter "Flyktige motiver - kunsten å fotografere fugler" og utgis av ØRN forlag. Lansering er satt til september dette år og den vil koste 398kr. Den kan forhåndsbestilles allerede nå hos Natur og fritid eller direkte hos forfatterne på ctiller@online.no eller terje.kolaas@dintur.no

Det er laget en egen blogg for boken hvor det kommer alle mulige oppdateringer om fremgangen og litt "behind the scenes" som trolig vil väre vel verdt å fölge med på! Gå derfor på: http://flyktigemotiver.blogspot.com

13 kommentarer:

  1. Flott Christiand, godt jobba dette, må se og skaffe meg denne boken etter hvert når den kommer, sikkert noen gode tips og plukke opp der..

    mvh Ole Arne

    SvarSlett
  2. Hei!
    Denne gleder jeg meg til å kjøpe.
    Du tar mange flotte fuglebilder

    mvh Trond Westby

    SvarSlett
  3. Hei Christian

    Gratulerer med ny bok!!!
    Vet at dere har jobbet mye og hardt for å få til dette.
    Spenstig og flott omslag på boka som sikkert følges opp med flere flotte motiv og vinklinger samt tekst inni boka.

    Blir nok ei fin bok for nye som mer erfarne å for min del så blir den nok å finne som fast sengelektyre en stund fremover når den er kommet ut for salg.
    Det er kun et minus å det er at den ikke kommer ut før i september skulle gjerne hatt den nå eg...he,he,he.

    Foto er verden's største hobby å naturfoto biten er sterkt økende så jeg er ikke i tvil om at den vil slå ann.

    Ha en fin dag.

    Mvh Rune

    SvarSlett
  4. Hei

    Kjempebra. Gleder meg til kjäp av denne boken.
    Gratulere med prosjekt.

    SvarSlett
  5. Dette blir spennende Christian! Ser at den kommer ut rett før "bombeuka" på Utsira. Så da regner jeg med at boka blir å finne på atskillige rom der ute :-)

    Mvh Rune Olsen (eller ROL blant fuglefolk)

    SvarSlett
  6. Mange takk for det folkens!! Kjekt med litt ekstra inspirasjon nå i sluttfasen av arbeidet :))

    SvarSlett
  7. Denne må jeg ha!

    SvarSlett
  8. Hei.

    Gleder meg til å få den i hendene. Har bestilt.

    Kåre

    SvarSlett
  9. Uansett innhold : Kjøper`n kun på omslagsbildet !!

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig inspirasjon folkens! Skal jobbe ekstra hardt fremover :))

    SvarSlett
  11. Hei! Jeg leste om deg i På Pulsen på jobb i dag, og måtte inn og se på fuglebilder.no. Som resultat har jeg nå bladd gjennom hele bloggen din. Fantastisk mye flott! Håper du vil fortsette å legge ut bilder her :)

    SvarSlett