fredag 24. april 2009

Er det utstyret det kommer an på?

Da jeg var hjemme i Trondheim i påsken, var det uten fotoutstyret for en gangs skyld. Jeg skulle nemlig dra med mine døtre og ha en fotofri påske. Imidlertid er det alltid morsomt for små barn å mate fugler og hva var vel da mer naturlig enn å ta de med til Nidarø for å dele ut noen billige kneipbrød fra Rema 1000?

Men bare minutter etter foringsstart så kommer det jaggu en 2K grønlandsmåke seilende inn. Jeg hadde ingen anelse om at denne holdt seg her og da var gode råd dyre. Min mors utstyr måtte derfor til pers. Dette var nokså mye enklere enn det jeg vanligvis bruker (Nikon D60 med en liten plastikk zoom 55-200mm f5.6 eller noe slikt). Ja ja, jeg prøvde meg med denne og jaggu så klarte jeg ikke å få noen bilder verdt å presentere. Kamera var veldig tregt med få bilder i sekundet og veeeldig lang lagringstid og meget liten buffer, men fokusen satt overraskende bra. Det ble derfor ikke mange bilder, men noen dugelige og slett ikke verst i forhold til innkjøpsprisen! 

Begge bildene er tatt med manuell eksponering (overskyet vær ga stabile lysforhold), ISO 400 f5.6, 1/1000s. 
(ps: ikke misforstå denne artikkelen - jeg skal ikke skifte til Nikon!! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar