tirsdag 2. juni 2009

Trøndelag neste!

I morgen bærer det igjen til trøndelag. Denne gangen er det den litt småeksklusive dobbeltbekkasinen som skal foreviges på brikken. Terje Kolaas (www.naturspesialisten.no) har til leie fotoskjul med spillende dobbeltbekkasin på kloss hold og der skal jeg sitte i et par netter. Forholdene er mildt satt meget krevende med lang turvei til fjells, relativt dårlig værmelding og ikke minst at all fotografering skjer nattestid... håper det blir noen ok bilder å legge ut på disse sidene. 

I mellomtiden har jeg vært rundt på Jæren de siste dagene og fått bl.a dette bildet av knekkand (over), en syngende myrsanger og rørsanger (bilde 2 og 3) i Bjerkreim og en overflygende sivhauk fra Søyland (bilde 4). For å få knekkanden måtte jeg opp kl 04 for å sette meg i kamu.telt, så noen ganger må det gutses litt for å få det til :)

Teknisk info (T) knekkand: Canon 50D, 800mm f6.3, 1/800s, 250 ISO, Av +1/3. T myrsanger 50D, 800mm f5.6, 1/500s, 400 ISO, Av +1/3. T rørsanger 50D, 800mm f5.6, 1/160s, 500 ISO, M +2/3. T sivhauk 50D, 800mm f5.6, ISO 250, 1/1250s, Av +2/3. 




2 kommentarer:

  1. Hei
    Mye bra fuglebilder på bloggen din, ser du har fått god nytte av 800mm din. Legger merke til at du benytter blits med blitsforsterker i kombinasjon med 800mm. Har du blitzen montert i blitzskoen på kamera, eller bruker du et adapter oppå objektivet? Og vet du om det er noen i Norge som fører blitsforserkere? Fotohilsen Henrik

    SvarSlett
  2. hei og takk for kommentarer!

    Jeg har eget stativ for blitsen slik at den blir plassert over den store linsen. slike stativer lages av wimberley og kan kjøpes på både bhphotovideo.com og birdsasart.com. Jeg vet ikke om noen i Norge nei...(men det går an å høre med en seriøs fotobutikk ala stavanger foto)
    mvh
    CTI

    SvarSlett