onsdag 25. august 2010

Tregost

Beklager dårlig oppdatering av bloggen (for de som måtte lure). Er nemlig utstasjonert i Sverige det kommende halvåret og med pendling blir det lite tid til fotomoro desverre. Legger ved et par bilder fra Danmarkturen i begynnelsen av måneden. Hadde egentlig tenkt å ikke ta med kamera, men heldigvis tok jeg til fornuft og tok med 7Den (som jeg ikke har brukt på et halvår) sammen med 300mm f2.8en og en Sigma 150mm makrolinse. Bildet over er en sommerfugllarve tatt med makrolinsen. Det er arrangert i den forstand at jeg la den på en hvit hagestol...

Må si jeg ble imponert (nok en gang) over hvor bra kamera 7D er for pengene - med alle fokuspunktene koblet inn gjorde den en imponerende jobb (med 300mm linsen) på å følge krevende motiver som terner og svaler (feks ble andelen skarpe bilder betydelig høyere enn min kompis som brukte D3 og 500mm f4). De to første bildene viser taksvaler mens de siste er splitterne og dvergterne resp.

Et godt tips for å få skarpe fluktbilder er å fange inn fuglen på litt avstand, da vil kamera lettere klare å følge den når den kommer mot deg sett i forhold til at du skal fange den inn når den er nærme.


3 kommentarer:

  1. Intressant läsning om 7D och fina bilder du fått till. Trevligt att du är i Sverige !:-)

    SvarSlett
  2. Jeg tenkte som deg og tok med kameraet likevel, og endte med noen greie feriebonusbilder (se min siste bloggpost hvis du er interessert).

    Ingen tvil om at Canon-folket får vanvittig mye for pengene med en 7d, nei. Hadde man listet opp den spekk'en for ti år siden, ville ingen trodd det var mulig.

    Bildene er helt OK, men bygger ikke videre på det vel ansette varemerket Tiller, det må vel innrømmes...

    SvarSlett
  3. takk for kommentarer! KS: jeg har nok vært helt borte fra blogger opg liknende de siste ukene- måtte ha ferie fra til og med det :)) - men når det er sagt så var det riktig lekkert det du fikk til, særlig fuglene i solnedgangen!

    SvarSlett